Zdrowe pozycje spania

Każdy z nas ma swoje zwyczaje i preferencje, które przekładają się również na nasz sen. Niektórzy wolą spać na plecach, a inni na boku. Warto wiedzieć, które z tych pozycji dobrze wpływają na nasze ciało i komfort snu, a które wręcz przeciwnie. Jakie są zdrowe pozycje spania?

Spanie na boku

Spanie na boku często mylone jest z pozycją embrionalną, która polega na podkurczeniu nóg i lekkim zgięciu kręgosłupa. Spanie na boku jest jednak neutralne dla kręgosłupa, a do tego nie występuje wtedy ryzyko uciskania organów. Jedyną dolegliwością, jaką możemy poczuć po leżeniu na boku, będzie minimalny ból w barkach bądź ramionach.

Co ciekawe, spanie na lewym boku pomoże osobom, które zmagają się z problemami z żołądkiem. Dzięki takiemu ułożeniu unikamy nacisku na dolny zwieracz przełyku.

Jeśli mamy w zwyczaju spać na boku, możemy odetchnąć z ulgą. Nie robimy naszemu ciału krzywdy, a do tego możemy liczyć na to, że będziemy budzić się wypoczęci.

Spanie na brzuchu

Spanie na brzuchu to pozycja, której najbardziej powinniśmy unikać. Źle oddziałuje zarówno na nasz kręgosłup, jak i organy. Przykładając głowę do poduszki, narażamy się również na ból ucha i odkształcenia na twarzy. Spanie na brzuchu nie jest dla nas naturalne – zamiast się odprężyć, nasze ciało wtedy się napina, a organy wewnętrzne są uciskane. Istnieje obawa, że po nocy spędzonej w ten sposób, będziemy czuli się gorzej, niż jakbyśmy w ogóle nie spali. Warto więc zmienić swoje przyzwyczajenia i zacząć spać w inny sposób.

Spanie na plecach

Spanie na plecach to odpowiedź na pytanie, jaka pozycja jest dla nas najzdrowsza. Leżąc na plecach, pozwalamy na odciążenie naszego kręgosłupa i mięśni. Możemy komfortowo położyć nasze kończyny wzdłuż ciała, a gdy głowę odchylimy lekko do tyłu, zapewnimy sobie również komfortowe oddychanie. W ten sposób zminimalizujemy ból pleców. Rano obudzimy się zrelaksowani, bez zdrętwiałego ciała, w pełni wypoczęci.,

Jak zadbać o komfort snu?

Jeśli zmieniliśmy niekorzystną pozycję snu na inną, a mimo tego wciąż mamy kłopoty z zaśnięciem, powinniśmy zastanowić się też nad innymi kwestiami związanymi ze snem. Kluczowym elementem może okazać się dobrze dobrany materac, który zapewni nam najwyższy komfort i wygodę. Kiedy wybierzemy model zgodny z naszymi preferencjami, możemy mieć pewność, że prawidłowe wysypianie się nie będzie dłużej problemem.

Zdrowa pozycja snu powinna być nie tylko wygodna, ale i dobra dla naszego ciała. Dopilnujmy, by zasypiać w odpowiedni sposób, który pozwoli nam budzić się pełnym energii.

Zobacz też

Bezsenność i problemy z zasypianiem – 13 sposobów na poradzenie sobie z wejściem w sen

Bezsenność i problemy z zasypianiem – 13 sposobów na poradzenie sobie z wejściem w sen

Sen w życiu seniora – jak o niego dbać?

Sen w życiu seniora – jak o niego dbać?

Zaburzenia snu, a ryzyko chorób neurodegeneracyjnych

Zaburzenia snu, a ryzyko chorób neurodegeneracyjnych

Zdrowy sen – jak wpływają na niego unikalne produkty od SleepMed?
Dom

Zdrowy sen – jak wpływają na niego unikalne produkty od SleepMed?

Sen z Fit.4.Sleep podstawą zdrowego stylu życia
Dom

Sen z Fit.4.Sleep podstawą zdrowego stylu życia

Jak zapewnić sobie zdrowy sen dzięki naturalnym materiałom?
Dom

Jak zapewnić sobie zdrowy sen dzięki naturalnym materiałom?