Dom

Jak zapewnić sobie zdrowy sen dzięki naturalnym materiałom?

Wykorzystanie naturalnych materiałów jest cechą charakterystyczną dla wielu stylów wnętrzarskich. I choć w każdej aranżacji mogą przybierać nieco inne oblicze, we wszystkich mogą tak samo korzystnie wpływać na nasze samopoczucie i wspierać zdrowy sen. Po jakie surowce najlepiej sięgać, by stworzyć wnętrze sprzyjające wyciszeniu i regeneracji sił?

Jak zrelaksować umysł? Materiały poprawiające nastrój

To, czy w danym miejscu odczuwamy komfort psychiczny, jest w znacznym stopniu uzależnione od naszych indywidualnych upodobań oraz… skojarzeń. Nie bez znaczenia pozostają jednak także ogólna estetyka przestrzeni, zastosowane oświetlenie czy dopełniające wystrój detale, które mogą ułatwiać lub utrudniać odprężenie i przepływ myśli. Jak zrelaksować umysł poprzez wystrój pomieszczenia? Jednym ze sposobów na obniżenie poziomu stresu jest wykorzystanie w aranżacji wnętrz naturalnych materiałów. Dodatkowo mają zapewniać ogólną poprawę nastroju, zwiększać koncentrację oraz podnosić świadomość ekologiczną.

Ze względu na ich właściwości naturalne materiały mogą być z powodzeniem stosowane w każdym pomieszczeniu. Z pewnością warto włączyć je do wystroju sypialni, w której w sposób szczególny będą sprzyjać wyciszeniu i regeneracji. Jakie surowce najlepiej wybierać?

Drewno

Organiczne, naturalne i kojarzące się z ciepłem. Uważa się, że drewno pozwala się zrelaksować, zmniejszając uczucie niepokoju oraz obniżając ciśnienie krwi i tętno. Jako że nierozerwalnie kojarzy się z naturą, drewno zapewnia też poczucie komfortu.

Juta

Działa niczym izolator, który wprowadza do wnętrza spokój i ukojenie. Dla zwiększenia funkcjonalności przedmiotów wykonanych z juty materiał ten często łączy się z innymi włóknami naturalnymi lub syntetycznymi.

Wiklina i rattan

Wprowadzają do wnętrza ciepło i pozwalają poczuć bliskość z naturą.

Bambus

Dobrze izoluje dźwięk i redukuje hałas, zwiększając komfort korzystania z pomieszczenia, a przy tym nadaje mu naturalny charakter.

Efektywny sen a zdrowy tryb życia

Dla zapewnienia sobie dobrego samopoczucia niezbędny jest także sen. Zdrowy tryb życia nierozerwalnie łączy się z efektywną regeneracją sił – a o tę najlepiej zadbać w trakcie nocnego wypoczynku. Oprócz optymalnej ilości snu, która w przypadku osób dorosłych wynosi 7-8 godzin, ogromny wpływ na jego jakość ma także aranżacja przestrzeni, w której odpoczywamy.

Urządzając sypialnię, warto postawić na wystrój inspirowany naturą. Naturalne materiały pomogą wprowadzić do wnętrza przytulną atmosferę oraz wizualnie ocieplą przestrzeń, zachęcając do relaksu i wypoczynku. W sypialni doskonale sprawdza się również neutralna kolorystyka. Polecane są stonowane i spokojnie kolory ziemi, zwłaszcza jasne beże i szarości, które stworzą perfekcyjny duet z emanującą czystością i lekkością bielą. W miarę możliwości do aranżacji sypialni dobrze włączyć też kwiaty oraz inne rośliny – zieleń redukuje stres, przybliża do natury, a niektóre gatunki dodatkowo oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń, odczuwalnie poprawiając jego jakość.

Jak spać, żeby kręgosłup odpoczął?

Jakość snu jest w istotnym stopniu uzależniona także od materaca. Jak spać, żeby kręgosłup odpoczął? Dobre materace zapewniają odpowiedni komfort snu oraz optymalne podparcie dla całego ciała. Jeśli nasz materac jest źle dobrany lub zbyt wysłużony, z powodu dyskomfortu może dochodzić do częstych zmiany pozycji – a to z kolei przyczynia się wybudzeń i zaburzenia cykli snu.

Przy wyborze materaca warto zwrócić uwagę między innymi na materiał jego wykonania. Materace naturalne dostępne w ofercie Hilding Anders powstały z myślą o spełnieniu potrzeb nawet najbardziej wymagających użytkowników. Asortyment tworzą materace piankowe, materace sprężynowe czy materace hybrydowe, co pozwala na dobór modelu w pełni odpowiadającego naszym oczekiwaniom i preferencjom. Materace Hilding zapewniają doskonałe podparcie dla ciała, co jest kluczowe dla efektywnej nocnej regeneracji.

Co istotne, do produkcji materaców zostały wykorzystane naturalne surowce, w tym włókna lnu oraz organiczna bawełna. Dzięki temu materace wyróżniają się właściwościami prozdrowotnymi, antybakteryjnymi oraz antyalergicznymi, a zarazem są przyjemne w dotyku. Ponadto zastosowane komponenty są biodegradowalne i nadają się do recyklingu, co docenią osoby stawiające na ekologiczne rozwiązania. Zaletą produktów Hilding Anders jest też łatwość w utrzymaniu w czystości – pokrowiec z materaca można bez obaw prać w pralce. Takie materace można zakupić na stronie internetowej Senna Materace.

Zdrowy sen – naturalny wystrój

Dobierając wyposażenie i dodatki do sypialni, najlepiej sięgać po naturalne materiały – wiklinę, rattan, bambus, ceramikę, szkło, len, bawełnę, wełnę czy jutę. Wprowadzają do wnętrza ciepłą, przytulną atmosferę, koją zmysły i pomagają się wyciszyć, co bez wątpienia sprzyja efektywnej regeneracji. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na materiał wykonania poduszek czy pościeli – idealnym wyborem są naturalne, przepuszczające powietrze materiały, które zapewniają odprowadzanie wilgoci i pozwalają skórze oddychać.

Naturalne materiały to wyznacznik wielu stylów wnętrzarskich – wykorzystuje się je między innymi w aranżacjach skandynawskich, industrialnych, rustykalnych czy boho. Zapewniają one jednak coś więcej niż znakomity efekt estetyczny – mogą skutecznie sprzyjać odprężeniu i wyciszeniu, podnosić jakość snu oraz wspierać nocną regenerację sił.

Zobacz też

Ochraniacze na materac – dlaczego są takie ważne?
Dom

Ochraniacze na materac – dlaczego są takie ważne?

Kołdra a niewysypianie się – sprawdź, jaka jest korelacja między tymi dwoma elementami
Dom

Kołdra a niewysypianie się – sprawdź, jaka jest korelacja między tymi dwoma elementami

Jaki wpływ na postawę ciała ma pozycja podczas snu?

Jaki wpływ na postawę ciała ma pozycja podczas snu?

Bezsenność i problemy z zasypianiem – 13 sposobów na poradzenie sobie z wejściem w sen

Bezsenność i problemy z zasypianiem – 13 sposobów na poradzenie sobie z wejściem w sen

Okiełznaj stres! Ciekawe techniki relaksacyjne

Okiełznaj stres! Ciekawe techniki relaksacyjne

Jak dbać o wzrok w erze nowoczesnych technologii?

Jak dbać o wzrok w erze nowoczesnych technologii?